Valet 2010

Nu börjar valet närma sig, som är någon gång i september tror jag. Och under de senaste dagarna har iaf jag sett reklamer från de olika partierna.
Visst vissa partier har ganska bra saker, men även dåliga saker som de vill ändra och så. Jag tror faktiskt att de säger mkt just nu för att de vill vinna.
För dom är det en tävling och för oss är det Sverige.
Men vad vill liksom Sverige ha egentligen? Jag har googlat lite och snackat med folk så här kommer en lista på lite av de som svenskar vill ha. Ja vad jag vet iaf.
  • Högre studiebidrag
  • Billigare mat. Kanske inte är så lätt att fixa, men det är ju något som folk vill.
  • Bättre skolmat. Samma här, tror inte att Fredrik Reinfeldt kan gör nåt...
  • Bort med ipred lagen.
  • Högre lön.
  • Jobb.
  • Lättare att skaffa körkort.
  • Ut med invandrare. Wow, jag har tydligen rasistiska kompisar.
  • En blå ponny till Pangis :D
Ja det är lite av det jag vet, men ett tips till er som får rösta i år.
Rösta svenskt! för er om ni tänker rösta som tyskar så kan ni flytta dit. Och för er som inte har tänkt att rösta, tänk om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0