Lita aldrig på en förpackning!

Jag har alltid undrat om det verkligen är så mkt tuggummi som det står att det är i. Och hur vet dom att det är just så mkt som det ska vara i? Oj, det där lät krångligt..
Men ta t.ex. V6 tuggummi, på förpackningen står det att det är 50 bitar, vem orkar räkna det egentligen?
De använder antagligen maskiner till det, men tänk om det blir strömavbrott. Då får dom lägga i alla 50 för hand! ;) Det skulle kunna stå "Suprise" ist.
Ne jag litar inte på att det är 50 bitar såå, jag räknade själv om det var 50 elr inte.
Och gissa vad ...... (tid för gissning)
Det var 51 bitar, inkl dom jag hade i munnen.
Så vad har vi lärt oss idag kära barn? Lita aldrig på en förpackning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0